ممکن است بارها و بارها سوالاتی از این دست را شنیده باشید و یا حتی به ذهن خودتان خطور کرده باشد که:


۱ – آیا ارزش دارد که وقت خود را صرف کنیم تا در نهایت یه معامله گر فارکس شویم ؟


۲ – آیا معامله گری در فارکس یه شغل مطمئن و آینده دار است و یا وقت هدر کردن ؟


۳ – آیا ما میتوانیم یه معامله گر پولدار شویم ؟


۴ – آیا ما میتوانیم میلیونر شویم ؟


اینها همه سوالاتی خوب  است . قبل از اینکه کاری بکنید ، شما باید بدانید وقت خود را برای چه چیزی صرف میکنید. شما باید بدانید آیا فراگیری فارکس و وارد معامله با یک یا چند شرکت فارکس شدن ارزشش دارد و یا اینکه در نهایت به جایی نخواهید رسید .


آنهایی که این سوالات را میپرسند متعلق به دو گروه متفاوت هستند . گروه اول کسانی هستند که میدانند از طریق حساب فارکس میتوان پول در آورد . سوال آنها در حقیقت این است که آیا ” آنها ” نیز میتوانند از فارکس پول در بیاورند یا خیر . جواب کوتاه به این گروه این است که اگر دیگران میتوانند از فارکس پول در بیاورند ، پس شما هم میتوانید . شما لازم نیست  نابغه باشید ، شما تنها باید در این کار جدی و منظم باشید ، هم هنگام فراگیری فارکس واستفاده از متاتریدر هم وقتی که در فارکس معامله میکنید .


گروه دوم کسانی هستند که میخواهند بدانند چه مقدار پول میتوانند از طریق فارکس در بیاورند . منظورم این است که آنها میدانند میتوان از فارکس پول در آورد ، ولی میخواهند بدانند این درآمد نسبت به بقیه شغلها چطور است . آنها میخواهند بدانند ارزش دارد وقت خود را صرف فراگیری فارکس بکنند و یا با همین وقت و انرژی میتوانند شغل دیگری را یاد گرفته و درآمد بیشتری داشته باشند .


برای پاسخ به این گروه باید بدانیم بقیه شغلها چقدر درآمد دارند .یک برنامه نویس ارشد تا۱۵۰ هزار دلار درسال و یک پزشک هر سال حدود ۱۰۵ تا ۱۴۰ هزار دلار درآمد دارد در حالی که او باید ۲۰ سال درس بخواند تا بتواند دکتر شود و این درآمد را داشته باشد . حداقل باید ۸ ساعت در روز کار کند و گاهی حتی آخر هفته و روزهای تعطیل هم بایدسرکار باشد . درآمد معلم دبیرستان حدود ۵۳ هزار دلار ، وکیل حدود ۱۳۰ هزار دلار ، مربی ورزش حدود ۳۷ هزار دلار و یک مستخدم حدود ۲۵ هزار دلار در آمد دارند .


حالا سوال این است که معامله گران فارکس چقدر درآمد دارند ؟


این درآمد متفاوت است و فاکتورهای مختلفی مانند  روش معامله ، مقدار پول داخل حساب  در آن مهم است . مهم این است که یکنفر بتواند در فارکس سودده باشد و درآمد کسب کند ، بعد از آن دیگر محدودیتی برای کسب درآمد ندارد .


اگرشما یک حساب با ۲۰۰۰ هزار دلار باز کنید و بتوانید ماهانه ۲۰%  سود کرده و به آن اضافه کنید ، بعد از سه سال ۱,۴۱۷,۶۰۳   دلار در حساب شما خواهد بود .اگراز آن به بعد شما تنها سود خود را از حساب برداشت کنید ، ماهانه رقمی معادل ۲۸۳۵۲  دلار برداشت خواهید کرد . و این چیزی که بسیاری از معامله گران فارکس به راحتی به آن میرسند .


پس پاسخ به این سوال که ”  آیا ارزش دارد معامله گر فارکس شویم ؟”  این است … بله !!!


در مقایسه با بقیه شغلها ، واقعا ارزش دارد که معامله گر فارکس شوید . این کار دردسر ، استرس و ریسک کمتری نسبت به شغلهای دیگر دارد . وقتی شما یک معامله گر سودده شدید ، تمام کاری که باید در روز انجام دهید  چک کردن ۲۵  نمودار قیمت است که کمتر از ۳۰ دقیقه طول میکشد . این کاری است که معامله گران حرفه ای فارکس انجام میدهند .


با وجود این ، شما باید از ریسکهایی که معامله در فارکس دارد مطلع باشید  . باید به شما هشدار دهم که اگر درست شروع نکنید و مسیر درستی را دنبال نکنید ، معامله در فارکس میتوانید بدترین خاطره و اتفاق زندگی شما باشد . شما میتوانید پول زیادی  در این شغل از دست بدهید . حتی میتوانید تمام دارایی خود را ببازید . ولی اگر مسیر درستی را در این راه دنبال کنید و از شرکت فارکس معتبر استفاده نمایید٬ میتوانید به یک معامله گر حرفه ای تبدیل شوید و بدون مشکل و دردسر و استرس در فارکس معامله کرده و سود ببرید .