اگرچه ممکن است احساس کنید میان شرکتهای فارکس غول پیکر مانند فردی قدکوتاه هستید، این بدان معنا نیست که شما مجبورید مورد سوء استفاده آنها قرار بگیرید! اگر به این دلیل که به نظر می رسد تمامی سودها را کارگزاران می برند، ناامید شده اید، آرام باشید، زیرا ابزارهای ساده و کمی وجود دارد که به شما در یافتن درست و غلط کمک می کنند و ببینید بین شرکت فارکس مختلف کدامیک منصف بوده وتجارت با آنها برای شما به صرفه است.


قیمتهای ارائه شده را مقایسه کنید


تنها از قیمتهای ارائه شده در صحن داد و ستد خود استفاده نکنید و قیمتهای ارائه شده توسط سایر شرکتهای فارکس را نیز با هم مقایسه کنید. حتی میتوانید نرم افزار متاتریدر برای اندروید از چندین بروکر را نصب کرده وبصورت همزمان نرخها را دنبال کنید.


علاوه براین٬ روش دیگری برای انجام این کار، مشترک شدن در خبرگزاریهای دوم، سوم و حتی چهارم اطلاع رسانی قیمت است. به این صورت، نگاه دیگری نیز به بازار دارید، این فرصت را دارید که مطمئن شوید آیا قیمت به همان شکلی که نشان داده شده تغییر کرده یا خیر.


همه چیز را ثبت کنید


همیشه دفتری مشروح از پیگیری تمامی معاملات خود داشته باشید! همیشه، همیشه، همیشه! همانند دادگاه، برای ایجاد پرونده نیاز به شواهد دارید. ممکن است احساس کنید سر شما کلاه گذاشته شده، اما اگر هیچ چیز برای پشتیبانی از آن نداشته باشید، آنگاه آن احساس تنها به صورت یک احساس باقی خواهد ماند.


آسان ترین راه برای نگاه داشتن سوابق گرفتن اسکرینشات از هر سفارشی است که ارائه می کنید، هر داد و ستدی که انجام می دهید و سایر فعالیت های مشکوک کارگزار مانند ارائه قیمت های عجیب. با پیگیری صحیح داد و ستد هایی که انجام داده اید، می توانید به خود اطمینان دهید که هنگامی که ادعایی را در برابر کارگزارتان تنظیم می کنید، همواره شواهد مورد نیاز برای پشتیبانی از ادعایتان را خواهید داشت.


اقدامی قانونی تنظیم کنید


اگر نتوانید مشکلتان را با کارگزار خود حل کنید، آنگاه زمان آن است که اقدامی قانونی انجام دهید. اکثر کارگزاران هنگامی که با تهدید به اقدام قانونی روبه رو می شوند، تسلیم می گردند، اما اگر تسلیم نشوند هم می توانید هم از طریق انجمن ملی معاملات سلفی (NFA) اقدام کنید و هم از مسیر کمیسیون تجارت معاملاتی آتی کالاها (CFTC).


CFTC دارای برنامه پرداخت خسارت است که "تالار گفتگوی کم خرج، سریع، منصفانه و بی طرف ارائه می کند تا به اعتراضات مشتریان رسیدگی کرده و اختلاف های میان مشتریان معاملات آتی و متخصصان دادوستدهای معاملات آتی کالا را حل و فصل می کند".


همچنین NFA برنامه داوری/وساطت دارد که به کارگزارها و ارباب رجوع هایشان کمک می کند اختلاف های خود را حل کنند.